کد خبر 257094
۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

در گفتگو با حیات:

دانشگاه آزاد افتخار میکند دانش اموختگانش جزو شهدا هستند/ مرجعیت علمی فقط برونداد علمی نیست

دانشگاه آزاد افتخار میکند دانش اموختگانش جزو شهدا هستند/ مرجعیت علمی فقط برونداد علمی نیست

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه مردمی افتخار می‌کند که دانش‌آموختگانش جزو شهدا هستند؛ لذا این شهدا الگوهای فرهنگی سایر دانشجویان هستند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان این که شهدا معلمان اصلی جامعه هستند، گفت: اینکه قرآن می‌فرمایند شهید زنده است یعنی  شهادت یک موضوع تاریخی نیست و دانشگاه به عنوان مکان تعلیم و تربیت بدون بهره‌گیری از فضای فرهنگی نمی‌تواند رسالتش را به درستی انجام دهد.

طهرانچی افزود: دانشجویان باید در دانشگاه با فرهنگ شهادت و زندگی نامه شهدا آشنا شوند و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مردمی افتخار می‌کند که دانش‌آموختگانش جزو شهدا هستند؛ لذا این شهدا الگوهای فرهنگی سایر دانشجویان هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی حیات درباره مرجعیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و گامهایی که در این مسیر برداشته شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰ بسته برنامه ای دارد و یکی از آنان مرجعیت علمی است و لذا در این بسته دانشگاه به انحا مختلف در تلاش است. وی ادامه داد: مرجعیت علمی انواع متفاوتی و فقط برونداد علمی را نمیتوان جزو آن محسوب کرد و هر کدام در جای خود قابل بحث است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha